צה"ל פרסם את מסקנתו מהריגת המתפרע הנכה

    קובי פינקלר No Comments on צה"ל פרסם את מסקנתו מהריגת המתפרע הנכה

    צה"ל פרסם את מסקנותיו מחקירת האירוע בו נטען כי מתפרע נכה נהרג מאש צה"ל | כמו כן, כתב אישום הוגש כנגד מתפרע בקוצרא

    התפרעויות סמוך לגדר המערכת | אילוסטרציה
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר הוצג למפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, תחקיר פעילות כוחות צה"ל אל מול הפרת הסדר, בה נטען שנפגע איברהים אבו – תוריא, שמת ביום שישי האחרון.

    מהמידע שבידי צה"ל הפרת הסדר במרחב בו שהה אבו– תוריא הייתה אלימה, המונית ומנתה אלפי מפרי סדר. זאת בנוסף להפרות סדר אלימות נוספות שהתרחשו במקביל לאורך הרצועה. המפגינים בהפרות הסדר יידו אבנים, השליכו מטענים והבעירו צמיגים לעבר כוחות צה"ל, המאבטחים את הגבול, וזאת במטרה לפגוע בהם ובגדר המערכת.

    לצורך התמודדות עם הפרת הסדר, בוצע שימוש באמצעים שונים לפיזור הפגנות במרחב בו התקיימה. כמו כן, בוצע ירי של מספר כדורים בודדים באופן מדוייק לעבר מסיתים מרכזיים באישור מפקד בכיר בשטח. לא בוצע ירי חי שכוון לעבר אבו-תוריא.

    מהתחקיר לא עלה מידע המאפשר לקבוע, האם אבו-תוריא נפגע במהלך הפרת הסדר, לרבות מהאמצעים לפיזור הפגנות שהופעלו, ומה גרם למותו.

    בתחקיר הראשוני לא זוהה כשל ערכי או מקצועי בפעולות הכוחות, ובסיומו ציין מפקד הפיקוד לחיוב את הערכות אוגדת עזה שכללה פיקוד מלפנים והפעלת שיקול דעת ואיפוק בהפעלת הכוח על מנת לעמוד במשימתם- הגנה על ריבונותה של מדינת ישראל, מניעת חדירה ומניעת פגיעה בתשתיות ביטחוניות.

    למרות בקשות צה"ל לא התקבלו במהלך התחקיר פרטים מדויקים ומסקנות בדבר מאפייני פציעתו של אבו – תוריא, במידה ויתקבלו פרטים נוספים הם יבחנו וילמדו.

    כמו כן, אתמול הוגש לבית המשפט הצבאי בשומרון כתב אישום נגד מוחמד ואדי, פלסטיני שהיה מעורב בתקיפת קבוצת מטיילים סמוך לקוצרה בעת טיול בר מצווה.

    ואדי הואשם בניסיון לגרימת מוות בכוונה (עבירה המקבילה לניסיון רצח) של אחד המבוגרים שהשתתפו בטיול ובעבירות נוספות.

    על פי כתב האישום, ואדי נכנס במהלך התקיפה למערה בה שהה אחד המבוגרים עם הילדים שהשתתפו בטיול, ויידה לעברם אבנים גדולות מטווח קצר. חלק מן האבנים נזרקו לעבר ראשו של המבוגר וגרמו לפציעתו. עם הגשת כתב האישום ביקשה התביעה הצבאית את הארכת מעצרו של ואדי עד תום ההליכים המשפטיים בעניינו.



    0 תגובות